Skip links

Moja Kariera OdNowa Małgorzata Banasiak

Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w dziedzinie marketingu, sprzedaży, PR i HR przy procesach rekrutacji po obu stronach. Prowadziła prasę firmową – redaktor naczelna kwartalnika dla pracowników oraz współtworzyła prasę samorządową. Była nominowana do prestiżowej nagrody public relations – PRotony w roku 2011 i 2012 w kategorii zespół ds. komunikacji instytucji. W 2012 i 2014 roku jej blog Doradca Piękna brał udział w konkursie na Blog Roku. Organizowała seminaria, oraz szkolenia dla różnej wielkości grup osób. Była Liderem Sprzedaży w firmie kosmetycznej, gdzie w ciągu zaledwie jednego roku udało jej się zbudować zespół około 200 konsultantek i 5 liderów, których wyszkoliła do działania. Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem pomagając innym odnieść sukces. Aktualnie jest Key Account Managerem w agencji reklamowej i rozwija swoje pasje prowadząc blog Doradca Piękna oraz PR z Pasją.

Jej motto, którym kieruje się w życiu:  Znajdź w sobie odwagę, wyznacz cel i działaj!

Małgosiu, bardzo dziękuję, że zgodziłaś się na wywiad ze mną. Szukam osób, które w pewnym momencie życia zdecydowały się na rozpoczęcie swojej kariery od nowa, porzuciły bezpieczną pracę i zaczęły tworzyć coś zupełnie nowego. Ty na swoim koncie masz kilka zawodowych przewrotów, prawda?

– Małgosia: Dokładnie, zgadza się, mam na swoim koncie kilka zawodowych przewrotów, aczkolwiek nigdy nie porzuciłam bezpiecznego etatu. Być może dlatego, że jestem długodystansowcem i jak już się w coś angażuję, to robię to całą sobą, całym sercem, wkładam w to wiele wysiłku i mam później bardzo dużo radości, jak widać efekty mojej pracy po prostu.

– To od początku. Pierwszą zmianą, która jak rozumiem przyszła do Ciebie niespodziewanie, była redukcja etatu w korporacji, w której pracowałaś ponad 5 lat. To był rok 2009, prawda? Jak się wtedy czułaś, co zapamiętałaś z momentu, kiedy przekazano Ci informację o zwolnieniu?

– Małgosia: Rok 2009 przyniósł kryzys gospodarczy i to był faktycznie bardzo trudny rok. Wielu moich kolegów i koleżanek straciło wtedy pracę, przez wiele miesięcy jej szukali. Utrata pracy sprawia, że nasz cały świat, który znaliśmy, który wydawał nam się być bezpieczny, nagle przestaje istnieć i zupełnie niespodziewanie stajemy przed jedną wielką niewiadomą. Wiele osób w obecnej sytuacji boryka się z tym, z czym ja wtedy i bardzo chciałbym w jakiś sposób dodać im otuchy i powiedzieć, że „nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło”. Bo gdyby nie tamta sytuacja, to pewnie nigdy nie zdobyłabym tego cennego doświadczenia, które mam.

– Czyli kompletnie nie spodziewałaś się tego. I co było dalej. Bo kolejna praca to Urząd Miasta Stołecznego Warszawy dla Dzielnicy Białołęka. Jak tam się znalazłaś i czym się zajmowałaś? Bo to dosyć zaskakująca kombinacja, po korporacji pracować w Urzędzie.

– Małgosia: W czasach, które były bardzo niepewne i trudno było znaleźć pracę, usiadłam i zastanowiłam się: co jest dla mnie najważniejsze i jakie umiejętności mogłabym wykorzystać w swojej przyszłej pracy. Jeśli ktoś jest teraz w podobnej sytuacji, to polecam skorzystać z mojego doświadczenia i spróbować zrobić podobnie. Miałam wtedy na koncie pracę w dużej międzynarodowej korporacji, do dyspozycji spory budżet i miałam właśnie zacząć pracę w miejscu z bardzo ograniczonym budżetem. Za punkt honoru postawiłam wtedy sobie, że wykorzystam wszystkie swoje zdolności komunikacyjno-marketingowe na rzecz mieszkańców dzielnicy w której pracowałam.

To między innymi dzięki moim staraniom język urzędniczy przestał być taki sztywny i zaczął być ludzki. Jestem z tego dumna do dziś, jak również z tego, że prowadziłam strony internetowe i media społecznościowe. Także trochę się tam działo. Mam na swoim koncie roczny warsztat dziennikarski, byłam w redakcji „Czasu Białołęki”, pisałam do lokalnych gazet na Białołęce odpowiedzi na zapytania dziennikarzy,zarówno tych warszawskich, jak i ogólnopolskich, radiowych, telewizyjnych i z gazet. Byłam takim „ghost writerem” m.in. dla burmistrzów. Przygotowywałam też informacje prasowe. I kiedy zauważyłam, że dziennikarze drukują dokładnie to, co im wysłałam to był dla mnie znak, że jestem efektywna i cholernie dobra w tym co robię – w pisaniu. Skromna już byłam, teraz wiecie 😉

– Świetne doświadczenie! No, ale jednak coś musiało się stać, skoro pomyślałaś o nowym wyzwaniu. Opowiesz o tym?

Małgosia: Po prawie 10 latach z przerwami na urodzenie pierwszego, a potem drugiego dziecka, nadszedł czas na zmiany. Zastanawiałam się, co zrobić? Czy wrócić do miejsca, w którym zrobiłam już wszystko co mogłam, czy jednak poszukać nowych wyzwań?

Wybrałam drogę w nieznane i tak oto 2019 rok stał się takim przełomowym dla mnie. Był bardzo burzliwy, ponieważ praca, którą podjęłam zaledwie po pół roku skończyła się niespodziewanymi zwolnieniami grupowymi, które objęły również mnie. Być może wielu z Was to spotkało i to całkiem niedawno w obliczu sytuacji, którą mamy teraz w Polsce i na świecie. Podjęłam jednak skuteczne działania, które bardzo szybko zaowocowały zaproszeniami na rozmowy i znalazłam nową pracę w zaledwie kilka dni! Dzięki temu płynnie przeszłam z jednej pracy do drugiej.

– Czym się zatem aktualnie zajmujesz?

– Małgosia: Zajmuję się kształtowaniem wizerunku osób, firm i miejsc. Marketing, kreowanie marki, komunikacja, Public Relations, wprowadzanie marek i produktów na rynek, budowa pozytywnego wizerunku firmy, promocja sprzedaży – to cały wachlarz umiejętności, które posiadam i które wykorzystuję w swojej pracy.

Praca to moja pasja, uwielbiam kontakt z ludźmi. W swojej karierze zawodowej miałam przyjemność pracować z dużymi, jak i  mniejszymi firmami. Przy okazji dziękuję za zaufanie wszystkim z którymi miałam okazję współpracować do tej pory. Obecnie specjalizuję się w doborze odpowiednich upominków reklamowych igadżetów pracując w agencji reklamowej. Jednocześnie rozwijam swoje pasje i swoje blogi: doradcapiekna.blogspot.com i przpasja.blogspot.com, aby dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Koniecznie zajrzyjcie do moich social mediów i zostawcie swoje polubienia: https://www.facebook.com/PassionPRzpasja/ oraz tutaj: https://www.facebook.com/Doradca.Piekna.Malgorzata.Banasiak/

– Z perspektywy czasu patrząc na Twoje zmiany zawodowe. Zdecydowałabyś się na takie decyzje jeszcze raz? Co zrobiłabyś inaczej?

– Małgosia: Każde doświadczenie nas czegoś uczy i prowadzi do miejsca, w którym aktualnie jesteśmy. Gdyby nie te wszystkie doświadczenia, to dziś nie byłabym  Małgorzatą Banasiak, którą jestem. Wiem już co mi odpowiada, w czym jestem dobra, co lubię robić  i co sprawia mi dużo satysfakcji w pracy. Przez wiele lat dbałam o wizerunek innych sama będąc w cieniu. Można powiedzieć, że jestem mistrzem drugiego planu J Dlatego dopiero teraz stworzyłam  własny profesjonalny profil w social mediach. Niech Was nie zwiedzie fakt, że jest nowy, bo za osobą, która zaczęła go prowadzić stoi bardzo duże doświadczenie. Co więcej, chce się właśnie tym doświadczeniem podzielić. Zapraszam Was zatem na mój świeżutki profil https://www.facebook.com/MalgorzataBanasiakProfessional/

– A jakie porady mogłabyś udzielić osobom, które boją się wyruszyć w nieznane. Coś, co może zmotywować do działania.

–  Małgosia: Nie czuję się autorytetem, jednak chciałabym bardzo, aby moja historia była inspiracją dla innych. Zobaczcie, jak wiele razy upadałam, ale podnosiłam się i szłam dalej. Czasem potrzebowałam czyjejś pomocnej dłoni, a czasem to ja ją wyciągałam do kogoś. Trzeba znaleźć w sobie odwagę i siłę do działania, tego życzę każdemu, kto stoi przed jakimś wyzwaniem, czy to będzie znalezienie nowej pracy czy otworzenie swojego własnego biznesu. Trzeba pytać i szukać odpowiedzi, a na pewno prędzej czy później dotrze się do celu.

– Jest jeszcze coś, co chciałabyś przekazać osobą, które rozpoczynają swoją Karierę OdNowa?

– Małgosia: Niezależnie od tego na jakim etapie jesteś, czy to szukasz swojej drogi, czy właśnie życie zmusiło Cię do tego, albo marzysz o robieniu czegoś innego, to pierwsze, co powinno się zrobić to wsłuchać się w siebie. Jednocześnie trzeba podejmować próby i kolejne działania, bo tylko bycie aktywnym i konsekwentnym daje szansę na sukces.

– Bardzo dziękuję za wywiad. Życzę sukcesów i dużo zadowolonych kontrahentów!

– Małgosia: Bardzo dziękuję za zaproszenie i możliwość podzielenia się swoim doświadczeniem. Jeśli choć jednej osobie uda mi się dzięki temu pomóc, to już będzie sukces!

Zajrzyjcie na profile Gosi, dla przypomnienia https://www.facebook.com/MalgorzataBanasiakProfessional/ , https://www.facebook.com/PassionPRzpasja/ oraz tutaj: https://www.facebook.com/Doradca.Piekna.Malgorzata.Banasiak/

Za tydzień moim gościem będzie Renata Dziewońska, która łączy pracę architekta wnętrz z trenerem mentalnym. Ciekawe połączenie profesji, bo i osoba niezwykle interesująca! Zapraszamy serdecznie!

Zostaw komentarz